E-COMMERCE AS A WAY OF DEVELOPING MICRO-COMPANY IN THE CITY OF FRANCA/SP

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18624/etech.v16i3.1294

Keywords:

E-commerce; Economic facilities; Information management; Micro enterprise; Social opportunities

Abstract

E-commerce gained global prominence after the Covid-19 pandemic, but the numbers show that the role of digital transformation in retail has already shown significant growth in the last decade. Technological solutions aimed at this form of commerce appear frequently and have attracted the attention of industries, which seek to communicate directly with their consumers, the city of Franca/SP has turned its operations towards promoting this commerce as a way of distributing its production. This article aims to describe the main differences between industries, small and small, that adopt and do not adopt e-commerce as part of their operations. The analyzes will be carried out in light of the concepts of economic facilities and social opportunities described by Amartya Sen. interviews with entrepreneurs who use e-commerce and who do not use it, then compared. The results indicate that these companies have greater economic ease and greater social opportunities compared to those that do not use this commerce format.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Matheus do Couto Anareli, Centro Universitário Municipal de Franca (Uni-FACEF)

Possui graduação em Engenharia de Controle e Automação pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho(2013), especialização em Gestão da Produção pela Universidade Federal de São Carlos(2014) e mestrado em Desenvolvimento Regional pelo Centro Universitário Municipal de Franca(2023). Atualmente é do Centro Universitário Municipal de Franca e Especialista em Tecnologia do Instituto SENAI de Tecnologia Couro e Calçados. Tem experiência na área de Engenharia de Produção.

Daniel Facciolo Pires, Centro Universitário Municipal de Franca (Uni-FACEF)

Graduado em Ciências da Computação pela Universidade Federal de Uberlândia-MG (1998). Mestre em Ciências da Computação pela Universidade de São Paulo (USP) / ICMC / São Carlos-SP (2000). Doutor em Física Aplicada a Medicina e Biologia pela Universidade de São Paulo (USP) / FFCLRP / Ribeirão Preto-SP (2007). É professor de ensino superior desde 2000, lecionando disciplinas nas áreas de Programação web, backend e frontend. As áreas de pesquisa estão relacionadas à investigação das técnicas de desenvolvimento de software, na graduação, e ao estudo do desenvolvimento regional e o uso de tecnologia da informação, na pós-graduação (mestrado).

Published

2023-12-28

How to Cite

do Couto Anareli, M., & Facciolo Pires, D. (2023). E-COMMERCE AS A WAY OF DEVELOPING MICRO-COMPANY IN THE CITY OF FRANCA/SP . Revista E-TECH: Tecnologias Para Competitividade Industrial - ISSN - 1983-1838, 16(3). https://doi.org/10.18624/etech.v16i3.1294