Navee educational project: potentialities and contributions to the teaching and learning process from the digital education perspective

Autores

DOI:

https://doi.org/10.18624/etech.v15i4.1233

Palavras-chave:

Digital educational project; gamification; digital technologies; games.

Resumo

The Navee Educational Project was developed by the Center for Digital Education (CDI) through a technological and gamified approach. This project is a digital educational environment organized utilizing a game that aims to broaden, review and deepen students’ teaching and learning processes in Basic Education. Through theoretical references of education and different contemporary methods, Navee provides great pedagogical potential by providing an environment that complements school practices, arouses students’ interest in their educational process, and supports teachers and parents.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Eduardo Sabel, Universidade Federal de Santa Catarina

Graduado em Licenciatura em Matemática da Universidade Federal de Santa Catarina - Campus Blumenau. Especialista em Ensino de Matemática (Farese). Mestre em Educação Científica e Tecnológica (PPGECT/UFSC). Foi aluno voluntário de Projeto de Iniciação Científica com pesquisa sobre uso de jogos em sala de aula. Já lecionou para turmas de ensino fundamental e médio da educação básica onde iniciou docência em 2015 pela SED/SC e ficou até 2021. Participa do GPEEM - Grupo de Pesquisa em Epistemologia e Ensino de Matemática - UFSC. Atualmente é Especialista de Ensino em Matemática no SENAI Florianópolis e Estudante de Doutorado em Educação Educação Científica e Tecnológica (PPGECT/UFSC. Pesquisa na área de ensino e aprendizagem da matemática. Tem interesse e estudos em outros temas como Educação Científica e Tecnológica, metodologias de ensino e processos de ensino, aprendizagem e formação de professores. 

Downloads

Publicado

2022-12-30

Como Citar

Sabel, E., & Treis, D. J. . (2022). Navee educational project: potentialities and contributions to the teaching and learning process from the digital education perspective. Revista E-TECH: Tecnologias Para Competitividade Industrial - ISSN - 1983-1838, 15(4). https://doi.org/10.18624/etech.v15i4.1233