Skills in educational project, programs and school practices

Authors

  • Luis Carlos Menezes USP

DOI:

https://doi.org/10.18624/e-tech.v0i0.314

Keywords:

Educational Project, Networks of knowledge and skills, Training path

Abstract

Skills in educational project, programs and school practices Promoting the process of teaching and learning, to transcend the training only content and disciplinary oriented and to involve the broader skills development, has been a challenge for teachers. This article aims to discuss this perspective and inspire others to devise exercises in other disciplines and areas of knowledge, in order to contemplate the formative path of students, startin from a humanistic and critic education. The educational project of schools of basic education should promote the development of knowledge, human values and also skills, which are not restricted and are not limited to preparation for work. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Luis Carlos Menezes, USP

Docente do Instituto de Física da Universidade de São Paulo, com graduação na USP, mestrado em nos EUA e doutorado na Alemanha, onde foi professor.Tem sido consultor do Ministério da Educação, sendo co-autor das matrizes do Sistema de Avaliação da Educação Básica (SAEB) e do Exame Nacional do Ensino Médio (ENEM), e coordenador dos Parâmetros Curriculares Nacionais (PCN e PCN+) para as Ciências da Natureza e Matemática. Seu campo de interesse atual é a concepção de uma educação para a sociedade pós-industrial. É consultor da UNESCO para a elaboração currículos integrados de Ensino Médio e Profissional e membro do Conselho Técnico Científico da CAPES/MEC para a Educação Básica. Publicou livros sobre Física, Formação de Professores, Poemas e sobre a Universidade no Brasil, assim como diversos textos didáticos para a Educação Básica.

Published

2013-04-25

How to Cite

Menezes, L. C. (2013). Skills in educational project, programs and school practices. Revista E-TECH: Tecnologias Para Competitividade Industrial - ISSN - 1983-1838, 59–68. https://doi.org/10.18624/e-tech.v0i0.314