Green marketing: an analysis of sustainable criteria in fashion brands

Autores

DOI:

https://doi.org/10.18624/etech.v15i2.1204

Palavras-chave:

fashion; sustainability; green marketing; sustainable fashion

Resumo

The search for sustainable products emerged after consumers’ interest in this type of product. Thus, these individuals have sought to know what fashion brands have been causing in the social, economic, and ecological spheres. Through this action, companies have begun something called green marketing, which aims to disclose the contributions companies choose to reduce these impacts. This
article focuses on analyzing the criteria that point out and evaluate which brands have marketing that does not match their reality. The objectives were to research concepts of green marketing, sustainable fashion, and criteria for defining sustainable brands by analyzing their communication forms and seeking broad information through exploratory, descriptive, and bibliographic research and a case study. We observed that some brands have the best grades in this regard due to their interest and care for sustainable issues. Our findings also showed that sustainable criteria are indicators that help consumers find brands that have honest green marketing, regardless of the market they are in.

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Biografia do Autor

Laura Pedri Pereira, UniSENAI e Centro Universitário Católica de Santa Catarina

Mestre em Design com linha de pesquisa em Interfaces e Interações Comunicacionais pela Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC (2017), Especialista em Gestão e Criação de Moda (2016) e Bacharel em Moda (2014) pelo Centro Universitário - Católica de Santa Catarina (2014), com extensão em Jornalismo de Moda pela EnModa - Escola de Empreendedores (2011) e Mídias Sociais para Moda pela London College of Fashion (2014). Foi participante do grupo de pesquisa NEST - Núcleo de Estudos Semióticos e Transdisciplinares também da UDESC. Atualmente é professora dos cursos de Moda e Design de Moda no Centro Universitário - Católica de Santa Catarina.

Thaissa Schneider, UNIFEBE e UniSENAI

Possui mestrado em Design com linha de pesquisa em Interfaces e Interações Comunicacionais  pela Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC (2013), MBA em Comunicação e Marketing em Mídias Digitais pela Universidade Estácio de Sá (2017), especialização em Fotografia pela UNIARA (2021) e especialização em Design de Moda pela Universidade Estadual de Londrina - UEL (2005) e graduação em Moda pela Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC (2002). É professora dos cursos de Design, Design de Moda no Centro Universitário - Católica de Santa Catarina, em Jaraguá do Sul. É também professora no curso de Design de Moda e de Publicidade e Propaganda da Unifebe, em Brusque SC e, no Centro Universitário SENAI Blumenau, atua no curso de Design de Moda.

Publicado

2022-09-30

Como Citar

Pedri Pereira, L., Schneider, T., & Zanghelini, G. C. (2022). Green marketing: an analysis of sustainable criteria in fashion brands. Revista E-TECH: Tecnologias Para Competitividade Industrial - ISSN - 1983-1838, 15(2). https://doi.org/10.18624/etech.v15i2.1204