CONSUMER BEHAVIOR AND FASHION TREND DIFFUSION ON TIKTOK

Autores

Resumo

This article aimed to examine the influence of TikTok content creators on fashion trends, consumer behavior, and the spread of trends on the TikTok app. To achieve this goal, a questionnaire was administered to young individuals classified as Generation Z, residing in Brusque and the surrounding region. The results indicate that TikTok influencers play a significant role in shaping fashion trends, with TikTok emerging as a new tool for trendsetting. Trends on TikTok spread rapidly, offering a dynamic platform for creative expression, inspiration, and style sharing.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Thaissa Schneider, Centro Universitário de Brusque - UNIFEBE

Possui mestrado em Design pela Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC (2013), MBA em Comunicação e Marketing em Mídias Digitais pela Universidade Estácio de Sá (2017), especialização em Fotografia pela UNIARA (2021) e especialização em Design de Moda pela Universidade Estadual de Londrina - UEL (2005) e graduação em Moda pela Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC (2002).É  professora no curso de Design de Moda da Unifebe, em Brusque SC e do Centro Universitário SENAI Blumenau. 

Ana Luiza Ribeiro Pereira, UNIFEBE - Centro Universitário de Brusque

Possui graduação em Bacharelado em Design de Moda pelo Centro Universitário de Brusque - UNIFEBE (2024) e atua como designer de moda.

Downloads

Publicado

2024-11-07

Como Citar

Schneider, T., & Ribeiro Pereira, A. L. (2024). CONSUMER BEHAVIOR AND FASHION TREND DIFFUSION ON TIKTOK . Revista E-TECH: Tecnologias Para Competitividade Industrial - ISSN - 1983-1838, 17(1). Recuperado de https://etech.sc.senai.br/revista-cientifica/article/view/1340