Estudo quantitativo da percepção da qualidade de vida no trabalho na visão dos professores do curso de administração da UNESC

Authors

  • Rosane Deoclésia Aléssio Dal Toé UFSC
  • João Henrique Savaris UNESC
  • Roberto Dagostin UNESC

DOI:

https://doi.org/10.18624/e-tech.v4i1.188

Keywords:

Institutions of Education, Professors of University Education, Quality of life in the work, Syndrome of Burnout

Abstract

The world of the work comes passing for transformations that affect the collaborators and the society, also the university professors. In this direction, the subject quality of life in the work comes conquering relevance in the social scene, therefore to globe the expectations, styles and projects of life of the people and the collective, when they involve its environment of work. Being thus, this research, that had as objective to characterize and to analyze the aspects of the style and the quality of life of professors of superior education, specifically in the Course of Administration of the UNESC was become fullfilled. The undertaken method of inquiry was of quantitative nature of bibliographical matrix. Scientific, dissertações of mestrado and teses had been had access of doutorado, published articles in the computer science data bases. One searched, also, literatures in the quantity of the library of the University of the South Extremity Catarinense - UNESC. The study it was classified as of field, to explore and description, being developed through quantitative procedures of collection and analysis of the data, by means of a composed questionnaire for 15 closed questions. The participants had been the professors of the course in study, totalizing 41 searched, of which, 38 had answered questionnaire, totalizing 93% of the sample. The results had pointed that the professors perceive the quality of life in the work of positive form, they are satisfied with the work environment, and trust the institution which is tied.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rosane Deoclésia Aléssio Dal Toé, UFSC

Possui graduação em Pedagogia pela Universidade do Extremo Sul Catarinense-UNESC (1993), Especialização em fundamentos Psicopedagógicos do Ensino, pela Universidade do Extremo Sul Catarinense-UNESC(2000), Especialização em gestão Escolar pela Universidade do Estado de Santa Catarina-UDESC(2002), Especialização em Gestão Empresarial pela Universidade do Extremo Sul Catarinense-UNESC(2009), . Mestre em Educação e Cultura pela Universidade do Estado de Santa Catarina-UDESC (2005). Doutoranda em Gestão do Conhecimento no Programa de Pós Graduação de Engenharia e Gestão do Conhecimento da Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC. Atualmente é professora dos Cursos de Graduação e Pós Graduação da Universidade do Extremo Sul Catarinense-UNESC e dos Cursos de Pós Graduação do SENAI/SC.

João Henrique Savaris, UNESC

Possui graduação em Administração com Habilitação em Comércio Exterior. Graduando em Engenharia de Produção na Universidade do Extremo Sul Catarinense - UNESC.

Roberto Dagostin, UNESC

Mestrado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina, Brasil(2003) Professor da Universidade do Extremo Sul Catarinense - UNESC , Brasil

Published

2011-11-11

How to Cite

Aléssio Dal Toé, R. D., Savaris, J. H., & Dagostin, R. (2011). Estudo quantitativo da percepção da qualidade de vida no trabalho na visão dos professores do curso de administração da UNESC. Revista E-TECH: Tecnologias Para Competitividade Industrial - ISSN - 1983-1838, 4(1), 90–119. https://doi.org/10.18624/e-tech.v4i1.188