Scientific production on digital competencies in higher education: a bibliometric study

a bibliometric study

Autores

DOI:

https://doi.org/10.18624/etech.v15i4.1227

Resumo

Digital Technology has attracted the scientific community’s interest in investigating the theme concerning professors’ performance. This study investigates the scientific production of digital competencies in higher education. Bibliometric research was carried out of quantitative nature and of exploratory character in which the publications on the theme between 2012 and 2021 were analyzed. Thirty-one (31) scientific papers were selected for analysis. It is concluded that scientific research on professors’ digital competencies contributes to the changes in Brazilian higher education.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Rossane Keile Fonseca, Instituto Federal da Paraíba

Graduada em Licenciatura em PEDAGOGIA (2005), CIÊNCIAS BIOLÓGICAS pela Universidade Federal da Paraíba (2014). ESPECIALISTA EM: Psicopedagogia (2009) pelas FIP (Faculdades Integradas de Patos); Mídias na Educação( 2011) UFCG; Gestão Publica Municipal (2012) -UFPB; Supervisão e Orientação Educacional (2013) - FIP ; e Educação Ambiental (2018) - FIP. Com MESTRADO (2016) em Ciências da Educação pelo Instituto Superior de Educação Professora Lucia Dantas, Brasília-DF. Trabalhou como Professora de Biologia da Rede Publica Estadual de Ensino de 2000 a 2012. Tutora do Curso de Ciências Naturais na UAB- UFPB, Polo Itaporanga de 2008 a 2015. Professora de Educação Infantil, EMEIF Edite Fonseca, Itaporanga-PB. TUTORA A DISTANCIA do curso de EaD de Pós Graduação em Ciências e Matemática pelo IFPB - Campos Patos-PB (2018 a 2020). Atualmente: Gestora Adjunta da EMEIF Edite Fonseca, Itaporanga-PB; Coordenadora Pedagógica do município de Santana dos Garrotes-PB; TUTORA A DISTANCIA do curso em EaD de Especialização em Docência para Educação Profissional e Tecnológica,- IFPB Campus Guarabira-PB. Apresenta vasta experiência na área da EDUCAÇÃO SUPERIOR, lecionando nos cursos de PÓS GRADUAÇÃO: (UNIFIP , Instituto Superior de Educação Pró-Saber e Instituto Superior de Educação São Judas Tadeu ); GRADUAÇÃO: (Faculdade Três Marias, Instituto Superior de Educação São Judas Tadeu); Cursos de Segunda Licenciatura (Instituto Superior de Educação Pró-Saber).E na ORIENTAÇÃO de TCCs - Trabalho de Conclusão de Curso. ( IFPB e Faculdade Três Marias)

Downloads

Publicado

2022-12-30

Como Citar

Virgino Soares, N. A., & Sales da Fonseca, R. K. . (2022). Scientific production on digital competencies in higher education: a bibliometric study: a bibliometric study. Revista E-TECH: Tecnologias Para Competitividade Industrial - ISSN - 1983-1838, 15(4). https://doi.org/10.18624/etech.v15i4.1227