Scientific production on Digital Skills in higher education:

a bibliometric study

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18624/etech.v15i4.1227

Abstract

With the increase in the use of Digital Technology (DT) it has attracted the interest of the scientific community in investigating the theme in the work of teachers. With this, this work investigated the scientific production regarding digital competences in higher education. In which a bibliometric research was carried out, of a quantitative and exploratory nature. In which, publications on the subject between 2012 and 2021 were analyzed, in relation to data on the year of publication, institutions linked in the production of the works, structure of the works and the research methods adopted. Thirty-one (31) scientific papers were analyzed. As a result, the data extracted from these researches were presented, indicating the emergence of the theme in the context of Brazilian research, in which the number of publications in the country has increased since the beginning of emergency remote teaching. In addition to highlighting the contribution of authors from international institutions to the development of the theme. It is concluded that scientific research on the digital skills of teachers should contribute to the changes that have taken place in Brazilian higher education

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Rossane Keile Sales da Fonseca, Instituto Federal da Paraíba

Graduada em Licenciatura em PEDAGOGIA (2005), CIÊNCIAS BIOLÓGICAS pela Universidade Federal da Paraíba (2014). ESPECIALISTA EM: Psicopedagogia (2009) pelas FIP (Faculdades Integradas de Patos); Mídias na Educação( 2011) UFCG; Gestão Publica Municipal (2012) -UFPB; Supervisão e Orientação Educacional (2013) - FIP ; e Educação Ambiental (2018) - FIP. Com MESTRADO (2016) em Ciências da Educação pelo Instituto Superior de Educação Professora Lucia Dantas, Brasília-DF. Trabalhou como Professora de Biologia da Rede Publica Estadual de Ensino de 2000 a 2012. Tutora do Curso de Ciências Naturais na UAB- UFPB, Polo Itaporanga de 2008 a 2015. Professora de Educação Infantil, EMEIF Edite Fonseca, Itaporanga-PB. TUTORA A DISTANCIA do curso de EaD de Pós Graduação em Ciências e Matemática pelo IFPB - Campos Patos-PB (2018 a 2020). Atualmente: Gestora Adjunta da EMEIF Edite Fonseca, Itaporanga-PB; Coordenadora Pedagógica do município de Santana dos Garrotes-PB; TUTORA A DISTANCIA do curso em EaD de Especialização em Docência para Educação Profissional e Tecnológica,- IFPB Campus Guarabira-PB. Apresenta vasta experiência na área da EDUCAÇÃO SUPERIOR, lecionando nos cursos de PÓS GRADUAÇÃO: (UNIFIP , Instituto Superior de Educação Pró-Saber e Instituto Superior de Educação São Judas Tadeu ); GRADUAÇÃO: (Faculdade Três Marias, Instituto Superior de Educação São Judas Tadeu); Cursos de Segunda Licenciatura (Instituto Superior de Educação Pró-Saber).E na ORIENTAÇÃO de TCCs - Trabalho de Conclusão de Curso. ( IFPB e Faculdade Três Marias)

Downloads

Published

2022-12-30

How to Cite

Virgino Soares, N. A., & Sales da Fonseca, R. K. . (2022). Scientific production on Digital Skills in higher education: : a bibliometric study. Revista E-TECH: Tecnologias Para Competitividade Industrial - ISSN - 1983-1838, 15(4). https://doi.org/10.18624/etech.v15i4.1227